tisdag 18 januari 2011

En vanlig dag

Idag har Embla varit på dagis och jag har passat på att storstäda på förmiddagen.
Blev helt slut efter det men det kanske inte är så konstigt:-/
Vid lunch tid kom Fanny på en fika och snacka lite skit med mig:-)
Sen var det dags att hämta Embla från dagis igen.
Fick reda på att om jag vill att dom skall ha i extra fett i hennes mat så får jag ta med mig det själv.
Hutlöst att dagiset inte kan stå för det. Det handlar om 1 tsk olja eller något annat fett i hennes mat. Men men jag tar med mig en flaska med olja så hon kanske går upp normalt i vikt.
Hon är en liten tös på 83,5 cm och väger endast 9300g. Barn som är 1 år yngre väger nästan lika mycket som henne:-S
Men det skall vi ändra på:-)

I morgon blir det till att åka till arbetsförmedlingen för uppföljning med Fanny som skall anmäla sig efter det att vi har lämnat våra barn på dagis.

Idag hörde Dr Röbeck av sig. Skulle ha lämnat ett hcg prov förra veckan men eftersom jag låg på sjukhuset då så kunde jag inte det. Men förklarade vad som hänt och han var väldigt förstående. Och sa att nästa gång jag får ett plus på grav.test så skall jag höra av mig så skulle vi börja hålla koll tidigt i graviditeten så vi kan vara 100% säkra på att graviditeten sitter i livmodern och inte i den andra äggledaren som jag har kvar.
Men än vet vi inte när vi skall börja med bebisverkstaden igen. Måste nog smälta detta ett tag. Vi tar en dag i taget:-)

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar