lördag 5 februari 2011

Trött

I morse vaknade Embla kl 04,00 och fick komma in till oss och sova. Det slutade med att Martin fick lägga sig i soffan och jag fick ligga kvar med Embla i våran säng. Embla har lite svårt att låta pappa vara och försöka sova. Hon höll mig vaken i ca 1h innan hon somnade men vaknade igen 08,00:-(
Men det var lagom att kliva upp då. För i dag har vi gjort lite saker. Vi har tvättat, jag har gymmat med Fanny och sen har vi varit och veckor handlat. Och nu sitter jag här och känner träningsvärken komma krypande:-S

I går fick jag en födelsedagspresent i förtid av min älskling:-)

Jag har sagt att det skulle vara bra att ha en sådan här dammsugare när man har haft bullkalas, Embla har målat med kritor, katterna har varit på lådan mm mm.
Så min söta sambo stannade till i Uppsala och köpte en åt mig♥.
Har hunnit testa den flera gånger:-) Letar efter smuts skulle man kunna säga;-)

I dag när vi var på Coop och handlade så hamnade vi bland leksakerna. Embla pekar på en hylla och säger dora. Då har hon hittat ett block med Dora äventyraren på:-) Det har inte hänt många gånger att hon har sett det programmet men hon kommer ihåg Dora i alla fall:-) Väl hemma så skriker hon nästan- DORA!!, när hon sitter och ritar i blocket.
Så sött att dom lär sig nya ord hela tiden. Men ibland är det lite svårt att förstå vad hon menar*haha*

//Jenny


2 kommentarer:

  1. Det är riktigt smidigt att ha en dammsugare nära till hands.. ;) Jag älskar våran.

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det det:-)

    Men innan så kände jag att det var lite onödig men sen när man började tänka efter och kikade under bordet så ville man genast ha en:-)

    SvaraRadera