måndag 7 februari 2011

SOS



Jaha. Idag kom dagen som är alla föräldrars mardröm!
Embla kom in i vardagsrummet och gall skrek. I handen håller hon en diskmaskinstablett med papper på. Tar tag i tabl. och kikar på den. då har hon bitit hål i pappret och naggat lite på tabletten.
Martin springer in i köket och kollar på förp. och där står det att man skall kontakta läkare direkt.
Ringer upp till akuten där dom hänvisar till giftinformationscentralen som jag når via 112. Jag ringer dit och får vänta! Är det inte meningen att dom skall svara pronto? Jaja jag fick vänta några signaler men det känns som minuter när man är rädd/orolig.
Medans jag väntar så spyr Embla. Och fortsätter skrika för hon blev nog rädd.
Väl framme på giftinformationscentralen så säger dom att det är ju frätande och jag skall ge henne mjölk. Och hålla uppsikt om hon får ont i halsen och inte vill äta eller om hon fortsätter och spyr.

Det verkar inte vara någon fara. Hon äter, dricker och är som vanligt*phu*
Vi har lärt oss en läxa! Nu ligger tabl. i en burk med lock utifall vi glömmer barnspärren igen på skåpet.


Fy säger jag bara så rädd jag var.

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar