torsdag 28 april 2011

Cyklat en del

Idag har jag varit ute och cyklat en del. Först till jobbet så jag kunde hämta mitt schema för 5 veckor framåt. Kan få fler pass och det är bara bra=) Men det är skönt att veta hur mycket jobb man kommer att få som minst i alla fall så man slipper känna sig stressad.

När Embla hade ätit sin banan till mellis så cyklade vi till Coop. Var tvungen att handla hem lite saker. det var lite läskigt att cykla med Embla bakom i hennes stol, men det gick bra=)

Nu på kvällen fick jag ett ryck och duschade av Tarzzan. Och OJ säger jag bara. Att man kan ha så mycket grus i pälsen! Nu är han blöt och sur och ligger och slickar sig torr. Min kisse behöver mer mat tror jag, för under den lurviga pälsen så är han mager:S
Får ge han lite extra. Undra hur mycket en katt skall äta/dag? mina kissekatter äter ju bara burkmat och det går åt 1,5-2 burkar om dagen plus att dom har fri tillgång till torrfoder.
Har sett i affärerna att det finns små små "delikatess" burkar med kattmat i. Mina katter skulle behöva 3-5 st sådana för att dom skulle bli nöjda. Eller är det en lagom potion åt dom?!

//Jenny

1 kommentar:

  1. Om de är lite för underviktiga så är det nog bättre att ge ett bättre torrfoder. Det ger mycket mer än blötfodret. Det innehåller nämligen mest vatten. Mättar bra, men ger inte så mycket hull när det är det man är ute efter.
    Vid "akut" underviktighet kan man ge kattungefoder, det är mycket fetare då de små behöver en massa. :)
    Vet inte vilket foder du ger idag dock.

    SvaraRadera