onsdag 23 mars 2011

Kvällspass och så trött

Snart dags att bege sig till jobbet för att jobba ett kvälls pass.
Känner inte alls för det idag eftersom jag blev väckt av en liten sessa kl 05,50 i morse.
Vi har ställt hennes säng så hon kan gå ur när hon vaknar, vilket resulterar i att hon kommer upp och ropar: mamma, mamma!, och sen kommer in tassandes till mig. Tänk om hon kunde vara så go och lägga sig i våran säng och sova, men nej då hon skall kika på tecknat. Efter en stund kommer hon in och säger till att hon vill ha frukost, sötnosan.
Och efter hon ätit frukost i soffan och kikat på lite tecknat kommer hon in och sätter på mig mina "mys" strumpor och ger mig min morgonrock och tycker att nu är det dags för mamma att gå upp.

Hur får man ett barn att sova längre om mornarna? Finns det något knep?


//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar