söndag 8 augusti 2010

ja ha ja

Glömmer alltid denna blogg. Har varit så mycket nu när Martin har haft semester så man har glömt att skriva.

I fredags var vi ut på sjön med min mormor och hennes karl. dom har köpt en större båt nu med sovplatser, kök och en liten liten toalett.
Jätte mysig tuff tuff båt.
Hade det jätte trevligt och hade ett underbart väder. Och som vanligt tänker jag att:
- Äch jag skippar solkrämen jag vill ju bli lite brun nu.
Och det slutade med att jag är knallröd på ena armen, satt med den mot solen och min näsa är röd.
Att jag aldrig lär mig!
Så nu är det bara att använda t-shirts då linjen mellan det röda och vita är rätt så markant. Tur att det är skitväder;-)

Idag skall vi åka och gratta min morfar som jag inte har träffat sen förra året. Det har tyvärr blivit så sen han blev dement och flyttade in på ett ålderdoms boende. Jag tycker det är lite jobbigt att träffa honom när han är så här. Vill att han skall vara som han var för några år sedan:-(
Får se om han kommer ihåg mig*snyft*


Imorgon börjar Martin att jobba igen. Det har varit så skönt och mysigt att ha honom hemma i 4 hela veckor. Men nu är det slut med det:-(
Hoppas han får jobba i närheten så han slipper pendla flera timmar/dag. Det har tagit rätt hårt på honom att ha pendlat till Uppsala under ca ett halvårs tid.




//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar