måndag 23 augusti 2010

Hur får man ett barn att äta

som inte vill äta?
Vet inte vad det är med Embla. Hon vill inte äta något alls.
Vi har prövat en del nytt och gammalt men inget duger. Hon äter knappt upp kakorna hon får:-S
Fick nästan tvinga i henne vällingen nu på kvällen och fick i henne 30ml!!!!!!!!!! INGENTING!!!

Hon har varit så här sedan i torsdags(tror jag det började lite smått). När bör man bli orolig? Kan det ha att göra med febern? Om inte, vad är det då?

Märkte idag efter eftermiddags luren att hon hade små prickar över hela kroppen. Vad det är vet jag inte. Det jag kan tänka mig är utslag av en ny kudde som hon fick ha när hon sov. Värme slag tror jag inte, hon var inte ett dugg varm när jag hämtade henne.

Vi får avvakta tills onsdag och se om hon börjar äta tills dess, annars så får jag ta en tripp till BVC och fråga dom vad det kan bero på. Om dom inte vet så får vi väga henne för att se om hon har tappat massa i vikt:-(


Sen får man passa på och gratta Johan och Anna som fick en dotter den 19 augusti. Grattis grattis:-)

//Jenny

2 kommentarer:

  1. hej gumman!
    prickarna som hon fått är ng för att hon har haft 3 dagars febern och dem kommer att "smälta" samman och bli rödflammig till imorgon skulle jag tro. Inget att vara orolig för och det bör inte klia heller.

    Att hon inte vill äta kan bero på febern, mina barn vägrar äta när dem har febern och nån dag efter de. Så länge hon får i sig vätska är det ingen fara. Men prata görna med bvc om du är orolig. Blir hon slö och inte orkar nått ring direkt. Kanske bra att ta en vikt iaf så ni vet hur mycket hon kan tappa efter en feber.

    mvh Fanny

    SvaraRadera
  2. I natt hade hon ingen feber vad jag vet, hon sov hela natten. Hon har massa röda små små prickar nu, så det var nog tredagarsfebern hon hade.

    SvaraRadera