måndag 2 april 2012

second hand, kalas, förkylning och förvärkar....

I lördags vaknade jag av att Embla kommer in rusandes vid 7 tiden och säger:
- snöar, åka kälke!
Nä, tänker jag så mycket kan det inte ha kommit, kanske flyger lite vitt i luften på sin höjd.
Men icke! Jag höll på att få en chock när jag klev upp någon timma senare efter att jag fick öppna mina presenter i sängen=)
Det var vitt ute, ca 5cm snö!!!! Va f*n tänkte jag jag vill ju ha vår NU!!!!!!!!!
Men icke. Glad man är att man inte hunnit byta till sommardäcken=)

Efter frukosten begav vi oss mot Österby. Och oj vilket väglag det var. Glad att jag inte körde.
Snöade och blåste kallt och fy säger jag bara.
Men väl framme så fyndade jag nästan en hel pappkasse med kläder till båda barnen för en fyrahundring=)

Sen var det hem och vila en stund, har börjat få lite förvärkar och dom är inte så sköna. Mensvärk som kommer och går i tid och otid=/
På em kom svärfar och sambons farmor med respektive och fikade och åt lite tårta med oss.
Sen vid middagstid kom min kära bror och åt lite mat med oss och tårta=)

I söndags kom några vänner och grattade mig=)

Det är alltid roligt att folk kommer över och fikar och snackar lite skit;)

Nu sitter jag här och är förkyld, det började redan igår och blev värre i natt så min älskade sambo fick stanna hemma idag och ta hand om lillsnuttan då jag inte skulle ha orkat.
Men i morgon får han allt jobba för lillsnuttan skall till dagis så då kan jag passa på att vila lite:)

På onsdag är det dags för ett besök hos bm igen=) Man längtar efter varje besök så man vet att magen växer som den skall och bebis mår bra. Fast ändå så hoppas min nu på att det är sista besöket innan det är dags för förlossningen. 22 dagar kvar i dag men det kan lika gärna vara 34 dagar kvar eller tom mer:/
Håller tummarna på att han kommer i påsk, då är svärmor här;)

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar