fredag 4 december 2009

Svininfluensa vaccinet

Jag, Martin och Karin var ner i går till gamla stads hotellet och tog svininfluensa vaccinet.
Jag och Martin hade inte tänkt att ta vaccinet då vi tycker att det är för lite testat mm mm.
Men för att skydda Embla så mycket som möjligt så tog vi vaccinet. Skulle i dags läget inte ens tänka tanken på att ge Embla det eftersom man inte vet så mycket om det än.

Det gjorde inte ett dugg ont att ta den. Kände den knappt och jag hatar sprutor.
I dag så är jag bara lite ömm i armen, spänner lite när jag lyfter den. Men det är inte så farligt, än.
Hoppas det är den ända biverkningen jag får.

//Jenny

1 kommentar:

  1. Ni ska inte ge Embla sprutan?? Är inte det lite dumdristigt?? Det är inte så konstigt att det inte är så testat eftersom det behövde komma ut så fort som möjligt. Har en kompis som fick åka in akut till ackis, de misstänkte propp i hjärtat pga svininfluensan, och hon tillhörde ingen riskgrupp! Vill ni skydda erat barn, vaccinera henne då!! Eftersom det är extra farligt för barn!! Vi har vaccinerat våra barn, det var absolut ingenting jag tvekade på!! Det borde inte några föräldrar göra!

    SvaraRadera