onsdag 2 december 2009

Hemma igen

Martin kom och hämtade oss igår i Uppsala.
Uch vilken dag det var.
Fick springa fram och tillbaka hela förmiddagen.
Kunde inte göra kapselendoskopin då provkapseln inte hade passerat tarmarna.
Så jag fastade i onödan!
Och drack 2 l av den hemska vätskan som smakade salt helt i onödan!

Men jag fick göra gastroskopin, utan bedövning! Det var det värsta jag har gjort i hela mitt liv.
Första försöket så drog jag ur den. Fick ingen luft och blev chockad av känslan.
Så dom fick föra ner kameran igen:-(
Dom tog sina prover i tolvfingertarmen och sen var det klart.

Kunde inte ta bedövningen utifall provkapseln skulle passera tarmarna och då skulle jag ta den riktiga kapseln. Men tog jag bedövningen så skulle jag inte kunna svälja kapseln:-(
Men det gjorde den inte.

I dag har jag frostat av frysen. Nu när det äntligen är kallt ute så jag kan ha frysvarorna på balkongen.
Höll på att bli tokig på all is. Fick knappt ut lådorna:-(

Skall strax ta fram snabel draken och damsuga av lite.

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar