tisdag 3 juli 2012

Ojojoj

Har haft fullt upp sedan i fredags att man inte har hunnit skriva här.
I fredags begav vi oss till Furuvik, jag och min lilla familj. Underbart väder hade vi och barnen skötte sig exemplariskt=) Embla var glad hela tiden, Vincent åt och sov;)
Vi gick runt och kollade på alla djur, Embla fick rida på ponnyn Teo( förstår inte varför hon alltid får rida på hästar som heter som hennes kompisar, Rasmus och Teo*skratt*). Vi såg på ett akrobat uppträdande, åt sockervadd, glass, varma chips mm mm. Spelade på godis hjul, och vann!!! Vi vann 2 kg gott & blandat. så typiskt! Har alltid spelat på dessa hjul när man varit där och ALDRIG vunnit, men nu vann man när man inte äter godis*suck*;) Men Embla har ju lördags godis i två år framåt*hehe*

I lördags fick vi besök av min mormor och hennes man på förmiddagen. Alltid lika kul med besök. På eftermiddagen kom far min och hans sambo. Sen vart det stressigt att göra sig klara inför picknicken som Lovisa hade ordnat. Konstigt att allt skall hända på samma dag;)

Sen har vi söndagen också. Den spenderades i Uppsala på Leos Lekland med goa vänner, Fanny och Sami med barn, och Camilla och Philip med barn. Så kul att umgås med alla vänner, borde ske oftare;)

Och nu är det tisdag och nu har man hunnit andas ut lite;) Tog en runda i spåret när älsklingen kom hem. Så skönt att komma ut och springa. Det är så lugnt och fridfullt, bara jag och mitt flås;)

Imorgon blir det en cykel tur runt Östhammar med lillebror min, om vädret tillåter. Han är duktig han! Han orkar trampa fram och tillbaka till Gimo på en dag, jag skulle nog inte ens komma halvvägs innan benen värkte och rumpan var full med skavsår;)

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar