söndag 24 juni 2012

Midsommarfirandet

I fredags var det midsommarafton.
Och jag hade "turen" att bli förkyld under torsdagen, men mådde lite bättre under fredagen.
Martin och Embla gick till Pär och Margareta innan mig och jag kom efter en stund så vi kunde ta oss ner till Gammelhus och se midsommarstången resas. Embla brydde sig inte allt för mycket, för henne vara det fiskedammen som hägrade;)
Efter lite fiskande så återvände vi till Pär och Margareta och fikade lite.
Sen var det hem och förbereda grillen, koka potatis och göra en sallad så det var klart när familjen Helén kom. Vi grillade, åt och hade det jätte trevligt fast Embla var på uselt humör;)
Lördagen spenderades inomhus med inga måsten. Så skön måste jag säga.
I dag söndag har vi varit ut hela familjen på en 4,6km lång promenad som tog oss 1,5h. Embla villa strosa lite och sen var vi "tvungna" att stanna till vid Adas kaffestuga för Embla villa ha lite fika och jag tog mig en latte to go;)
Sen på eftermiddagen passade jag på och åka och sola lite, känner mig piggare när jag är lite brun;)

Nu skall jag mysa med min lille pöjk som ligger vid tv och "pratar" för fullt.

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar