fredag 10 februari 2012

Graviditetspenning

Ännu en börda som har lyfts från mina axlar. Jag fick min graviditetspenning godkänd från försäkringskassan. Så nu kan jag gå hem på heltid den 24/2 och "njuta" av graviditeten.
Nu är det bara sjukrivningen fram tills dess som skall godkännas, men den kommer jag inte att få svar på förens om ca 30 dagar. Hutlöst! Här går man och har blivit sjukskriven av läkaren, men man vet inte om man kommer att få några pengar av försäkringskassan eller ej:/
Denna stress är då inte bra för någon. Blir den inte godkänd så är man ju fattig, väldigt fattig:(
Tur att man har en underbar sambo som arbetar och ett sparkonto, men det känns inte kul att inte kunna bidra till räkningarna=( HATAR DENNA OVISHET!

Embla är feberfri för andra dagen i rad nu*phu* Nu är det bara hostan kvar, eller bara och bara den är inte så bara=S Hostar på nätterna så hon nästan kräks=/
Ingen av oss vuxna har känt av förkylningen/influensan. Och tur är väl det. Men det kan ha att göra med att vi tog vaccinet mot svininfluensan för några år sedan.


Nu är det fredag och nu väntar en underbar helg med hela familjen. Men vi skall då inte ligga på latsidan. Imorgon skall vi tvätta och gratta Fanny som fyllde år här i veckan. På söndag blir det till att rensa i garderoben och göra i ordning där inne så man kommer in och kommer ut;)

Trevlig helg!

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar