onsdag 1 december 2010

Kallt

Det har varit riktig kallt nu några dagar. Tur att man inte har behövt vara ute.

Embla börjar bli bra i ögonen efter ögoninflammationen, äntligen. Men hon blir hemma i morgon med från dagis så tar vi nya tag på tisdag.

På fredag kommer Emblas mormor och moster och hämtar henne och tar med henne hem till Uppsala. Och på lördag hämtar vi upp henne efter ett vi har varit och shoppat lite.
Kommer att sakna lillsessan. Det jag är lite orolig för är att dom skall åka buss:-S Har alltid sagt det att Embla kommer inte att åka buss förens det är säkert. Dvs att hon kan använda ett bälte ordentligt eller att man kan ta med bilstolen och spänna fast den. Personligen anser jag att åka buss är som att åka bil utan bälte. Vad är skillnaden?? Några finns det ju men krockar du med en buss så är risken stoooor att du skadar dig. Inte minst ett litet barn.
Men men jag får nog ge mig på den punkten för denna gång. Men det är inget jag tänker göra ofta. Jag är rädd om min lilla prinsessa.

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar