tisdag 9 november 2010

Krattat löv och fikat

I söndags var vi en sväng till torpet. Vi rev ner tapeten i skafferiet eftersom den hade börjat mögla:-s
Medan Martin gjorde det så krattade jag löven som hade fallit av eken. Och det är inte lite löv den fäller varje höst:-(
Men jag fick ihop ca 10 svarta sopsäckar som jag tömde ut i sluttningen vid dasset. Det ligger mer än trippelt så mycket löv kvar. Men det får ligga tror jag. det var lite svårt att kratta ihop dom eftersom dom hade fryst fast i marken så det krävdes mer kraft att kratta ihop dom än vad det skulle ha gjort om det varit plus grader ute.

Efter vi vart i torpet åkte vi till min far, Emblas morfar och fikade. Dom hade renoverat i v-rummet och det hade blivit så snyggt. Lite avis på soffan och golvet;-)

Får se om det kommer snö i dag. SMHI hade lagt ut en klass 2 varning, det skulle komma 1-2dm snö och blåsa 20m/sek. Än så länge blåser det bara och det är plus grader.

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar