lördag 29 september 2012

Prover på stakars lilla Embla

I onsdags var vi till barnläkaren för jag har tycker att Emblas hår har blivit så glanslöst, tunt och skört. När lille Vincent tar tag och sliter i hennes hår så lossnar det nästan tussar. I denna takt kommer hon inte ha mycket hår kvar när hon fyller 4:a!
Även läkaren tyckte att hennes hår var tunt och livlöst. Hon beställde blodprover på både sköldkörteln och på glutenintolerans:/ Sagt och gjort så bokade vi tid på labb, dom vill att man gör det när dom är så små, och satte på emla plåsterna. Och oj vilken fight det var att få loss dom från Emblas armveck! Hon skrek i panik och tårarna rann=( Jag fick ta bort ett, efter den så totalvägrade hon och bara skrek och grinade. Sen på labb fick jag dra bort det andra, med lite "våld". Fy jag hoppas jag slipper hamna i den situationen igen, att "vålda" bort något som gör så ont att mitt älskade barn skriker av ren panik. Nu får jag inte ens ta av plåstret som dom satte dit efter provtagningen=( 
Nu är det bara att vänta på svar från proverna.



//Jenny

1 kommentar:

  1. hemskt när dem inte förstår varför man måste göra så mot dem. Man vill så väl, men de blir så fel. Hoppas att skräcken för att ta bort plåster försvinner för lillskruttan, för plåster kommer hon nog att använda många gånger till i sitt liv.

    SvaraRadera