måndag 18 juni 2012

klippning, marknad och kalas

I fredag gick vi till frisören för första gången med Embla. Hon var lite tveksam i början och ville inte bli klippt, men efter en stund tillät hon det. Hon satt där tyst som en mus och tittade ner:/ Men nu är hin klippt i alla fall=) Hon ser så stor ut nu
I lördags gick vi en sväng på marknaden, det är ju lite av en tradition här hemma. Vi hade tur som slapp regnet. Fattar inte att det är mitten av juni nu och det regnar i stort sett varje dag! Vart är sommaren?!?!?!?!
Vi var bjudna på kalas i söndags hos söta Theo. Det var mycket trevligt med en massa go fika, man jag tog bara en liten kaka (måste ju tänka på figuren;/). Embla hade super kul och sprang runt runt och lekte.


Nu är det måndag igen och Martin har fått jobb i huvudstaden och skall vara där tills på onsdag. Jag har två dygn själv med barnen:S Läskigt! Speciellt på kvällen då lille Vincent alltid har en gråt period och Embla skall hoppa i säng och har problem med att lyssna på vad man säger:/
Men peppar peppar så har det gått relativt bra hittills. Vi har varit hos Fanny med barn och busat på em. jag har snabb städat bilen medans Embla sov middag och sen har jag haft tvättstugan på det. Nu sitter jag äntligen ner och kopplar av i två minuter:)
Förstår inte hur ensamstående klarar av allt själva, stor eloge till dom=)



Nej nu vill nog lille Vincent ha mat och Embla ropar efter något (som vanligt). Hum det är en koja hon vill ha byggd, så nu slutar jag här och bygger en koja innan det är läggdags=)



//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar