måndag 20 september 2010

dop och val

Igår var vi på dop i Hökhuvuds kyrka. Embla var relativt lugn och sansad i kyrkan. Mot slutet hade hon ledsnat på russinen och började bli väldigt otålig.

När vi kom hem efter dopet var mor, lillasyster och lillebror här.
Alltid lika kul att umgås med familjen.

När mor och lillasyster åkt hem så åkte jag och Martin och röstade medans lillebror var kvar och passade Embla när hon sov.

Men vad jag röstade har ingen att göra med! Det är min lilla ensak.
Jag tycker att det är hemskt vilken häxjakt det har blivit på dom som röstat på Sverigedemokraterna dock. Det är hemskt att ett parti kan bli så hatat. Jag tycker faktiskt lite synd om dom. Alla partier har olika saker dom vill genomföra under sin mandatperiod, även SD. SD kanske har en lite annan syn på saker och ting, men det är väl egentligen upp till dom som går och röstar, hur just dom vill att Sverige skall vara.
Men det verkar inte folk fatta!
Just nu pågår det häxjakt på FB. Så omoget måste jag säga! Det är upp till vara och en vad man röstade igår. Jag har inget emot folk som röstat på SD, det är deras val och inte mitt.

Nog om politik som jag inte är intresserad av egentligen.

Vi grillade igår med lillebror också. Passade på att grilla upp allt i frysen som inte duger till något annat än att grillas;-)
Gott var det. Kommer att sakna grillat kött. Blir nog inte att man grillar mer i år:-(


//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar