söndag 22 november 2009

Namnkalas


Idag har vi haft namnkalas för Embla. Det var mycket lyckat:-)
Fast förmiddagen var väldigt stressig.
Vaknade 8.20 och efter det var det full rulle.
Embla och jag badade( hann inte igår), sen skulle smörgåstårtorna garneras. Upptäckte att vi hade köpt för lite majonäs, Martin åkte och handlade det och blommor medans jag stod hemma och skalade räkor, för först gången i mitt liv. Och gud vad äckligt det var med all rom:-(
Martin kommer hem och vi fortsätter mer garneringen.
Sen ville Martin bli klippt*suck* Karlar;-)
Sen var det dags att klä på sig fest kläderna och fixa till sig och då är kl 12.30. Kl 13.00 skulle kalaset börja.
Vi hade massor att bära ner och blommorna skulle bli till buketer, Embla skulle bytas om på.
Och när allt var ner buret så skulle jag och Embla gå, och då bestämde sig tösen för att göra nr 2!
Lite stressad var jag kan jag säga. Inte bra att komma sent till sitt egna namnkalas.
Men vi hann*phu*

Embla fick jätte många fina presenter som jag inte orkar lägga ut bilder på nu, men kanske i morgon.

Det blev en väldigt lyckad dag om man ser på helheten.
Tack alla som kom och firade lilla Embla i dag.

//Jenny

1 kommentar:

  1. Det var ett jättefint kalas! Jag är så stolt över att jag är farmor mor o svärmor till just er. Smörgåstårtorna var bara så smaskiga.
    Trevligt o träffa De dina Jenny.
    Kram på er alla.

    SvaraRadera