fredag 14 december 2012

Lucia

I går var det lucia på Emblas dagis. I år var firandet utomhus kl 7,30 på morgonen i -7 grader :/ Men det gick, bara att klä sig varmt så frös man inte. Och dessutom tog det bara 40 min från det att vi gick dit tills vi gick hem. Min mor och bror följde också med.
Min mor kom häromdagen och kommer att vara här och hälsa på i 2 veckor. Kul men ändå tråkigt att hon skall åka tillbaka dan efter julafton. Men men det är hon som har valt detta och inte vi. Tycker bara att det är synd om min bror och mina barn. Dom kommer inte att få lära känna sin mormor som dom borde (enligt mig!). Men men nog om den skiten ;)

Idag har jag varit på promenad med bästa Linda och Samuel. Det blev en uppfriskande promenad på 1 h i snöfall och -7 grader. Men oj så härligt det var att komma in sen och dricka en kopp gott kaffe =)
Vi bestämde att detta måste vi göra om snart igen =)

Jag går fortfarande ner i vikt. Helt otroligt måste jag säga. Men det hjälper nog att äta på en liten tallrik. Dock har jag börjat fuska lite med gott till fikat:/ Inte bra inte bra. Men det är ju jul snart och vikten tar jag tag i ordentligt efter nyår. Så man är fit for beach 2013 ;)

Idag är min kära sambo på julbord. Och jag tror inte det dröjer länge innan här hemma igen ;) Vet inte vad det är med karln. Tjatar på han att han skall ta och gå ut dricka en öl eller fem, men icke sa nicke!
Han är värre än en kärring ;) *hihih*

//Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar