tisdag 25 december 2012

Akuten,julafton och ett hej då

Juldagsmiddagen hemma hos Margareta och Eje började bra och trevligt, men slutade efter ett tag på akuten med Embla och höll på att klättra på en fotpall och ramlade bakåt och slog i huvudet på ett lågt marmorbord =( Hon kom springandes till mig för tröst. Tröstade henne och upptäckte att det blev blött på min hand. Kikade till och såg då hur det snabbt droppade blod nedför min hand=(  Efter en stund när vi kikat ordentligt upptäcker vi att hon hade ett 1 cm stort jack i huvudet. Det var bara att klä på henne och bege oss till akuten. Väl där så limmade de ihop såret och Embla sa inte ett knyst, trotts att personalen varnade för att det skulle komma att svida! Hon var så duktig hon min stora tjej =)
När vi var klara där så åkte vi tillbaka till Maggan och Eje för att hämta Vincent som fick vara kvar. Han sov  när vi åkte och sov när vi kom tillbaka.
I går var det julafton. Vi hade det trevlig hela dagen, men oj så slut man blev! Embla blev glad för sina julklappar, bob, kläder, spel mm. Jag blev också glad för min julklapp, en piece of norway ( onepiece "kopia") tyvär var det för liten så jag sålde den vidare och beställde en ny( äkta onepiece). Vincent ja han tyckte nog om sina julklappar med ;) Och Martin blev glad över sin kokbok.

Idag åkte min kära mor hem igen efter 2 veckors besök. Sorgligt, kommer inte att se henne förrens i juni igen=/




Nu ligger Embla i sin säng och sussar så sött och Vincent sussar sött han med. Och nu skall jag gå och göra dom sällskap.

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar