fredag 12 oktober 2012

Äntligen fredag!!

Efter en kämpig vecka med mycket lite sömn ser jag nu framemot en lugn helg. Hoppas på sovmorgon på söndag då jag inte hinner med en sådan i morgon. Skall försöka fynda lite på second handen i Östhammar.
Har själv lämnat in 361 artiklar till försäljningen och satt strunt summor på plaggen, vill ju bli av med allt!
Önsketänkande;)

Nu har operation sluta amma nattetid och sluta amma helt börjat.
Men en sak i taget;) Har under veckan försökt att inte amma nattetid. Sista målet vid ca 23 och sen inte förens vid 5-6 tiden. Har fungerat bra. Han har dock vaknat ett ex antal gånger och gnällt, vänt sig till mage mm. 1 natt sket jag i min "regel" han fick amma på mig två gånger under natten eftersom han fick hög feber efter vaccinationen i onsdags=/
Men i natt så åt han vid 22,30 och sen inte förens vid 07,30. Han vaknade vid tre tiden och var lite kinkig men lugnade sig nästan direkt när han fick nappen=)
Han har även börjat få smakportion ++ till lunch och middag. Går också bra men han vill även amma lite efteråt. Får han lika mycket mat i munnen som utanför så är jag nöjd;)

"Lilla" Vincent vägde på sin sex månaders kontroll (10 okt) 7705 g och är hela 66 cm lång=)

Embla växer hon med. Fast inte i lika snabbt tempo. Vi skall som tidigare skrivit ta ett nytt blodprov för att kolla sköldkötteln. Inte sått något svar än ang gluten. Men det kanske inte är något.

Nej nu lite mer egen tid med ett glas vitt alkoholfritt vin;)


//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar