tisdag 2 mars 2010

MAT!!

Igår började jag att äta mat igen. Efter 1 månads drickande så tyckte jag att det var dags att börja äta.
Tänkte att jag skulle äta enligt viktväktarna, men OJ vilket jobb det är. Varenda liten sak jag stoppar i mig oavsett och det är en kaka eller lite olja att steka i skulle mätas. Jag spenderade timmar framför datorn i går och i förrgår.
NEJ det var inget för mig. Jag skall föröka äta nyttigare utan viktväktarnas hjälp.
Klarar jag inte av det på egen hand så får jag kika runt mer på nätet om dom olika metoderna.

Jag kommer att fortsätta att cykla 1 mil varannan dag på motionscykeln.
Och försöka ta mig ut och gå varannan dag om vädret tillåter, vilket det inte har gjort nu på några dagar:-(

//Jenny

4 kommentarer:

  1. Så knepigt är det inte. :) Inte idag med propoins. Då var det jobbigare förut. Första veckan väger man och letar efter points mycket, sen lär man sig. Man vet att ett äpple väger ungefär 70g, och är värt 0 points. Via nätet kan du ju dessutom skriva upp allt själv, den räknar ut åt dig osv. Mycket smidigt. Använder uteslutande internet där faktiskt. Och att väga är inte så jobbigt som det låter. Har du en digitalvåg så är det skitenkelt. ;) Det går på 5 sec. Ta en tallrik, ställ den på vägen, sätt på vågen, så den räknar in tallriken som 0. Lägg sen på en del mat, typ pasta eller så. Då ser du hur mycket det väger. Sen trycker du på reset, eller stänger av och på igen, lägg på nästa osv. Då slipper man hålla på att joxa med olika tallrikar etc. :)

    SvaraRadera
  2. Äsch, glömde. :) För mig är det viktigaste faktiskt att veta just exakt vad det är jag äter. På så sätt stoppar jag inte i mig för mycket. Annars är det så lätt att ta en extra kaka, för den är ju så liten. Och vips så har man ätit upp alldeles för många! Iaf är det så för mig.

    SvaraRadera
  3. Min magsäck har blivit mindre efter pulverdieten och nu blir jag mätt jätte fort.
    Jag äter mer grönsaker och mindre kolhydrater.
    Om inte det fungerar så hittar jag någon annan metod. Mitt medlemskap i vv har jag sagt upp( har ju 14dagars ångerrätt) för jag årkar inte hålla koll på minsta lilla smörklick;-)

    SvaraRadera
  4. Alla är vi olika. :) Glömde säga det att det är så viktigt att hitta den vägen som passar just en själv. För mig är det VV, för dig antagligen nåt annat. ;)

    SvaraRadera