fredag 1 januari 2010

En tredje tand!

Upptäckte idag när vi badade Embla att hon har börjat att få en tand i övre käken:-)
Det blir tand nummer tre. Dom första i underkäken upptäckte vi den 6 oktober.
Inte undra på att hon har varit lite krånglig på kvällar och nätter nu vet vi varför.

I går på nyårsaftonen så var vi hemma och åt en jätte god tre rätters middag. Martin gjorde förrätten och varmrätten. För rätten var toast med räkor och någon sås, den åt inte jag. Jag tok baguette och aioli. Varmrätten bestod av en bädd med rå stekt mandelpotatis med oxfilè och vitlökssmör ovanpå som hade varit i ugnen en liten stund.
Och jag stod för efterrätten, blåbärspaj. Allt var bara så gott. Jag har en sån tur att jag har en sambo som kan och tycker det är kul att laga mat. Helst så slipper jag stå vid spisen:-/


God fortsättning på det nya året!

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar