tisdag 1 november 2011

Blandat



Uch vad dålig jag är på att uppdatera och skriva en massa strunt här på bloggen;)
Men det är så mycket annat som snurrar just nu.
Helgen var fullspäckad. Jag kom hem på lördagen efter jobbet och möttes av svärmor och Lotar, även Saga var hos oss. Martin hade suttit barnvakt. Embla var helt slut men höll igång trotts att hon inte sovit middag=)
Mycket trevligt att umgås med dalmasarna=)
När alla hade gått hem vid 16 tiden så tog det inte mer än 2sek innan Embla somnade i soffan med tummen i munnen och snutten i handen:)
På söndagen jobbade jag också till kl 14 och sen i väg på Alvas kalas. Som vanligt bjöd Fanny på goda kakor=)
Efter kalaset bar det av hemåt och göra middag så den var klar när våra gästen, svärmor och Lotar, kom. Det blev rostbiff, som älskling hade satt in i ugnen innan vi åkte på kalaset, klyftpotatis och rödvinssås*mums*
Vi gjorde ett impulsköp på kvällen=)En Canon PowerShot SX30 IS =)
Den fotar och filmar i hd. Är så less på systemkameran, stor och klumpig, och att man måste ha med en videokamera också. Nu har vi allt i ett. Nu skall ev systemkameran säljas och alla objektiv. Lite tråkigt men den används inte så ofta längre=/

Igår och idag är både jag och Embla hemma och är förkylda=( Vi var hemma i går med. Verkar som om vi drar till oss alla förkylningar nu för tiden. Det var inte länge sedan vi var hemma och var förkylda tycker jag. Men det är väl så denna årstid=/

//Jenny

1 kommentar:

  1. Vi är kanske intresserade av obejektiven.. =) Ska kolla med john.

    SvaraRadera