tisdag 20 september 2011

Sjukskriven

I fredags var jag till läkaren igen pga min hosta som jag har haft i ca 8 veckor.
Det första hon säger är att jag inte skall ta cocilliana utan jag skall försöka att sova utan.
Om det blev för jobbigt så kunde jag ta upp till tre noskapin tabl.
Och hon ville sjukskriva mig i 2 veckor så jag fick sova ordentligt, såg jag verkligen sååå sliten ut?! *haha* Jag sa att 1 vecka men inte mer. Jag har inte ro att vara hemma längre.
Nu har jag varit hemma 4 dagar och kryper på väggen! Embla går på dagis 5 h 3 dagar denna vecka, när hon är där passar jag på att plugga körkort.
Men i morgon får jag besök av Fanny som jag inte har fikat med på ...... jätte länge. Vi ses på jobbet men det är ju inte samma sak som att sitta och snacka skit under en kopp kaffe;)

Helgen spenderade vi på höst marknaden på lördag och oj vad den krymper för varje år=S
PÅ söndagen tog vi oss ut i skogen och plockade en hel del höstkantarell, taggsvamp och några svarta trumpetsvampar=) Blev lite mindre än 1/2 ica kasse på ca 1,5 h.
Får se om vi hinner ut en sväng till i helgen. På lördag är det kalas och på söndag har ÖF second hand.

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar